Am decis ca prima lectie sa fie despre ceea ce stim cu totii, adica despre caroserie. O scurta definitie a ceea ce noi numim “caroserie” poate suna astfel: “Caroseria este o parte foarte importanta a automobilului, rolul acesteia fiind de a proteja toate sistemele autovehiculului si/sau persoanele/marfa care este transportata”.
Daca vorbim din punctul de vedere al pieselor auto trebuie neaparat sa mentionam ca aproape orice caroserie auto este formata din urmatoarele grupe:
Fata vehicul. In aceasta subcategorie sunt cuprinse bara de protectie, aripa stanga cat si dreapta, capota fata, farurile, proiectoarele de ceata si semnalizarile.
Celula pasager. Aici putem grupa pragurile si usile automobilului.
Spate vehicul. La fel ca fata vehiculului, spatele cuprinde bara de protectie, capota portbagajului, stopurile si semnalizarile.
Elemente caroserie. Grupa elementelor de caroserie imbratiseaza acele elemente care nu si-au gasit locul in celelalte subcategorii cum ar fi: stalpi, panou lateral, grila din partea frontala, aripele frontale si rezervorul de combustibil.
Geamuri/ Oglinzi. Nimic mai simplu, pe portierele din fata se gasesc oglinzile, care se impart in carcasa protectoare si sticla (oglinda in sine). Geamul din fata a fiecarui autovehicul poarta denumirea de “parbriz” iar cel din spate de “luneta”. De asemenea pe fiecare portiera exista cate un geam mobil care poate fi actionat manual sau electric (prin apasarea unui simplu buton).
Caroseria unui automobil este de mai multe feluri:
Limuzina – este cel mai intalnit tip de caroserie
Hatchback, mai pe romaneste masinile cu spatele “taiat”
Combi – este varianta lunga, destinata familiei, cu un spatiu foarte mare destinat bagajelor
Coupe – tipul destinat persoanelor fara obligatii, de obicei are doar doua locuri si doua portiere, dar nu este o regula, caroseria poate fi coupe dar sa aiba 5 locuri, sau poate fi coupe cu 4 usi, forma usor lasata pe spate este singura care ii confera aceasta denumire.
Cabrio sau Cabriolet - Acest tip de caroserie este folosit pe masinile decapotabile.
In mare cam atat a fost de spus despre caroseria masinii. Desigur multe sunt de povestit insa cum este si normal prima lectie trebuie sa fie scurta si atractiva.
Cam atat pentru inceput,
Fir intins si cat mai multe linii albe fara incidente!
Desigur multe sunt de povestit insa cum este si normal prima lectie trebuie sa fie scurta si atractiva. inchirieri limuzine bucuresti
RăspundețiȘtergere