joi

Instalatia de alimentare


       Sistemul de alimentare cu combustibil are rolul de a introduce benzina sau motorina in cilindrii motorului. Stim cu totii ca pentru a se realiza arderea avem nevoie si de aer. Asadar introducerea aerului necesar arderii este tot o functie a sistemului de alimentare.
       Cele mai dese tipuri de combustibil folosite in zilele noastre sunt benzina, motorina si GPL-ul sau gazul petrolier lichefiat.
       Mai departe o sa vedem exact care sunt componentele sistemului de alimentare cu combustibil de la rezervor pana la ardere.

 
1.      REZERVORUL. Are rolul de a stoca combustibilul, aflandu-se de cele mai multe ori sub portbagajul masinii. Capacitatea unui rezervor difera in functie de consumul motorului. Astfel la un motor mic 1.2 sau 1.4 benzina rezervorul poate avea 40 de litri, iar la unul de 4.4 benzina poate ajunge la 80 de  litri.


2.  Ansamblul POMPEI DE COMBUSTIBIL. Acest mecanism se afla in interiorul rezervorului si este la randul lui format din pompa de combustibil si din plutitor. Pompa de combustibil are rolul de a transporta benzina sau motorina cu ajutorul unor conducte pana la pompa de inalta presiune. Plutitorul este cel care ne spune care este nivelul combustibilului din rezervor. De obicei combustibilul este transportat pana la motor pe conducta numita TUR, iar combustibilul care ramane nears, surplusul, ajunge inapoi in rezervor pe conducta RETUR.


3.      FILTRUL DE COMBUSTIBIL. Este amplasat pe conducta TUR si are rolul de a retine impuritatile din benzina/motorina  pentru o ardere eficienta. Are forma unui tub metalic cu diametrul de 7-8 cm, in interior avand una sau mai multe site din hartie micronica.


4.  INJECTORUL. Are menirea de a introduce benzina pulverizata in camera de ardere. 


5.  DEBITMETRU DE AER. Masoara cantitatea de aer care intra in el si transmite calculatorului autovehiculului cat combustibil sa introduca in camera de ardere.

       Foarte vag, benzina din rezervor este transportata pe conducta tur catre camera de ardere, fiind pulverizata cu ajutorul injectorului. Surplusul de benzina ajunge inapoi in rezervor pe conducta retur. Pentru a se realiza o ardere optima, debitmetru masoara cantiatea de aer care intra in galerie si da comanda calculatorului motor cata benzina sa introduca in camera de ardere.
Sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Amortizoare Opel Astra Radiator Dacia Logan Pompa apa Dacia Logan